Know-how

Know-how

Lídr mopedaut v ČR a evropě

S podílem na trhu vyšším než 48% má AIXAM vedoucí postavení ve svém více než 30 let, a to jak u mopedaut (řada AIXAM), tak u ultra lehkých užitkových vozidel (řada AIXAM PRO). Společnost má hustou distribuční síť po celé Evropě: více než 600 prodejců ve 12 evropských zemích, z toho přes 20 aktuálně v České republice.

rostoucí výroba 

Od roku 1986 do roku 2002 se výrobní kapacita AIXAM-MEGA více než ztrojnásobila a v roce 2007 dosáhla rekordních 15 500 vozidel. V roce 2009 byla společnost AIXAM-MEGA zasažena hospodářskou krizí a stabilizovala výrobu na 11 200 kusů ročně, v následujících letech pak opět navýšila výrobu na 12 000 kusů ročně. Růst společnosti tak ve srovnání s rokem 2002 vzrostl o více než 20%.

Do roku 2020, vyrobil AIXAM-MEGA přes 300 000 vozidel.


100% francouzská výroba

Společnost AIXAM-MEGA se sídlem v regionu Auvergne Rhône-Alpes ve Francii zaměstnává ve výrobě 230 zaměstnanců rozložených na dvou výrobních místech: ústředí a montážní závod v Aix-les-Bains v Savojsku (73) a 4 další výrobní a montážní linky nachází se v Chanas in Isère (38). V těchto továrnách lze ročně vyrábět, montovat a kontrolovat více než 15 500 vozidel.

ohleduplnost k životnímu prostředí

Inovace motorů, aerodynamika, recyklace… Již od založení byla pro značku AIXAM hlavním tématem ohleduplnost k životnímu prostředí. Každý vyrobený motor je úsporný, ale zárověň i šetrný z hlediska znečištění:

  • vozidla se spalovacími motory emitují pouze 80g/km CO2 (se spotřebou do 3.1L/100 km) 
  • v současné době neustále vyvíjeme a zlepšujeme naše elektrická vozidla s nulovými emisemi

Mimo jiné aerodynamika našich vozidel navíc přispívá k tomuto ekologickému závazku, který vrcholí zpracováním odpadu, protože každé vozidlo AIXAM je 100% recyklovatelné!

vášeň a zkušenost

Značka AIXAM-MEGA byla více než dvě desetiletí zastoupena v automobilových závodech a to především díky vášni a odhodlání
pro vysoce výkonnou mechaniku.

Terénní kupé MEGA Track GT, MEGA Glace, které vyhrálo tři Andros Trofies od roku 1992 do roku 1999, MEGA Desert, která obsadila druhé místo na Dakaru 2000 se Stephanem Peterhanselem za volantem ... Tým MEGA navrhl, vyvinul a vyrobil a závodní automobily s mezinárodně uznávanými řidiči (Alesi, Belmondo, ...) na různých akcích a to s velkým úspěchem.

Tyto závazky však zanikly začátkem roku 2000 v důsledku strategických rozhodnutí společnosti AIXAM-MEGA. Nicméně láska k automobilovému závodění byla stále zakotvena ve společnosti a tak se opět zúčastnila šampionátu Andros Electric Trophy v roce 2010, kde opět zažehlas vou závodní jiskru a získala druhé místo na stupních vítězů.